-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8238 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

كسي كه لواط داده، اگر توبه كند و دوباره گناه كند و بعد توبه كند و نماز بخواند، آيا اين اعمال مورد قبول است؟ آيا نمازش صحيح است؟

اگر اين شخص پس از توبه مجدداً آن عمل زشت را انجام داد، معلوم ميشود كه توبه واقعي نكرده است، چون در توبه حقيقي بايد عزم بر ترك گناه و پشيماني از انجام عمل ناپسند وجود داشته باشد. اگر كسي از گناه گذشته خود پشيمان و در عين حال تصميم بر تكرار آن داشته باشد و يا در صدد جبران آن نباشد اصلاً توبه محقق نشده است.

امام باقر عليهالسلام ميفرمايد: كسي كه به خاطر گناهي طلب مغفرت كند و باز آن را انجام دهد، مانند كسي است كه پروردگارش را مسخره نموده باشد.

اصول كافي، ج 4، ص 168.

سبحه بر كف، توبه بر لب، دل پر از شوق گناه

معصيت را خنده ميآيد ز استغفار ما البته نمازي كه شخص مذكور بعد از گناه به جا ميآورد، از نظر شرعي اشكال ندارد و صحيح است، ولي قطعاً اين نماز شرايط قبولي را ندارد، چون نمازي كه بازدارنده از گناه نباشد، نماز كامل نيست و خداوند عملي را ميپذيرد كه با تقوا همراه باشد.

مائده (5) آيه 27.

نماز واقعي و مقبول آن است كه انسان را از فحشا و منكر باز ميدارد. بين عمل صحيح و عمل مقبول و

مورد پذيرش الهي فاصله بسيار است.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.